Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, поглядів, думок, позицій. Серед науковців точаться суперечки: конфлікти корисні чи шкідливі? Одні вчені говорять, що вони є руйнівною силою в житті, діяльності та розвитку колективу. Інші ж стверджують, що вони сприяють нормальній роботі. Адже трапляються ситуації, коли конфлікт не лише можливий, а й навіть необхідний, тому сприяє, як не дивно, позитивним змінам. Конфлікти – це не погано і не добре. Вони просто існують. У шкільному середовищі конфлікти можуть виникати між:
- педагогом та учнем;
- педагогами;
- учнями;
- педагогами і батьками.
Однозначно, конфлікти супроводжуються непорозумінням, образами, зруйнованими взаєминами, стресами, почуттям невдоволеності. Може, краще навчитися спілкуватися, не створюючи конфліктних ситуацій?
Важливо вміти керувати конфліктним процесом та знаходити ефективні шляхи подолання. І чим менше виникає конфліктів, тим краще розуміють один одного учні, учні та вчителі, тим теплішими і довірливішими є їхні стосунки.
1 березня 2013 р. ми розпочали роботу над проектом «Конфлікти в шкільному середовищі». Мета: вивчити теоретичні та практичні підходи до проблеми конфлікту, ознайомити з оптимальними шляхами виходу з конфліктних ситуацій, розвинути навички запобігання та подолання конфліктів між учнями, між учителями та учнями.
Тип проекту: інформаційно – дослідницький, груповий, середньої тривалості.
План реалізації проекту
1. Організаційний етап
- Формулювання мети
- Складання плану роботи над проектом
- Створення творчих груп
- Визначення завдань для кожної творчої групи
2. Дослідницький етап
- Робота з різноманітними джерелами інформації
- Підготовка анкет та тестового матеріалу
- Проведення дослідження
- Обробка результатів
- Складання сценаріїв для розігрування життєвих ситуацій, репетиції
- Складання рекомендацій щодо регулювання конфліктних ситуацій
- Видання буклету «Шляхи подолання конфліктів»
3. Узагальнюючий етап
- Презентація проекту
До реалізації проекту залучені учні 4-Б класу Полонської гімназії. Дружні, доброзичливі, активні, відповідальні, веселі, креативні.
На першому етапі ми розробили план реалізації проекту, створили творчі групи.
1 група «Теоретики».
Завдання: зібрати матеріали про суть конфліктів та їх місце у шкільному житті.
Собур Віталій
Рибачок Даша
Продажець Євген
Прадій Ярослав
Ліннік Назар
Бордюг Максим
Киба Марія
2 група «Дослідники».
Завдання: провести разом з психологом дослідження за допомогою анкетування, тестування за визначеними методиками. Проаналізувати результати.
Щербіцька Анна
Лафінчук Аліна
Молодоженя Діана
Бєлова Вікторія
Лех Інна
Кобильчак Даша
3 група «Режисери»
Завдання: дібрати з інформаційних джерел чи з власних прикладів конфліктні ситуації та розіграти їх.
Вязьміна Іванна
Пітулько Ангеліна
Соснова Дана
Тютюнік Ольга
Березова Тетяна
Солодкий Богдан
4 група «Консультанти».
Завдання: надати поради по вирішення конфліктних ситуацій, скласти рекомендації щодо запобігання та регулювання конфліктів.
Солодкий Назар
Луцак Владислав
Герасимчук Владислав
Мартинюк Павло
Стрілецький Артем
Прогонний Володимир
Немає коментарів:
Дописати коментар