пʼятницю, 1 березня 2013 р.

Щоденник роботи над проектом «Конфлікти в шкільному середовищі»


        Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, поглядів, думок, позицій. Серед науковців точаться суперечки: конфлікти корисні чи шкідливі? Одні вчені говорять, що вони є руйнівною силою в житті, діяльності та розвитку колективу. Інші ж стверджують, що вони сприяють нормальній роботі.  Адже трапляються ситуації, коли конфлікт не лише можливий, а й навіть необхідний, тому сприяє, як не дивно, позитивним змінам. Конфлікти – це не погано і не добре. Вони просто існують. У шкільному середовищі конфлікти можуть виникати між:
- педагогом та учнем;
- педагогами;
- учнями;
- педагогами і батьками.


  Однозначно, конфлікти супроводжуються непорозумінням, образами, зруйнованими взаєминами, стресами, почуттям невдоволеності. Може, краще навчитися спілкуватися, не створюючи конфліктних ситуацій?

       Важливо вміти керувати конфліктним процесом  та знаходити ефективні шляхи подолання. І чим менше виникає конфліктів, тим краще розуміють один одного учні, учні та вчителі, тим теплішими і довірливішими є їхні стосунки.

      1 березня 2013 р. ми розпочали роботу над проектом «Конфлікти в шкільному середовищі».  Мета: вивчити теоретичні та практичні підходи до проблеми конфлікту, ознайомити з оптимальними шляхами виходу з конфліктних ситуацій, розвинути навички запобігання та подолання конфліктів між учнями, між учителями та учнями.

Тип проекту: інформаційно – дослідницький, груповий,  середньої тривалості.

План реалізації проекту

1. Організаційний етап

- Формулювання мети
- Складання плану роботи над проектом
- Створення творчих груп
- Визначення завдань для кожної творчої групи

2. Дослідницький етап

-  Робота з різноманітними джерелами інформації
-  Підготовка анкет та тестового матеріалу
-  Проведення дослідження
-  Обробка результатів
-  Складання сценаріїв для розігрування життєвих ситуацій, репетиції
-  Складання рекомендацій щодо регулювання конфліктних ситуацій
-  Видання буклету «Шляхи подолання конфліктів»

3. Узагальнюючий етап

-  Презентація проекту

     До реалізації проекту залучені учні 4-Б класу Полонської гімназії. Дружні, доброзичливі, активні, відповідальні, веселі, креативні.

       На першому етапі ми розробили план реалізації проекту, створили творчі групи.

1 група «Теоретики». 
Завдання: зібрати матеріали про суть конфліктів та їх місце у шкільному житті.

Собур Віталій
Рибачок Даша
Продажець Євген
Прадій Ярослав
Ліннік Назар
Бордюг Максим
Киба Марія

 2 група «Дослідники». 
Завдання: провести разом з психологом дослідження за допомогою анкетування, тестування за визначеними методиками. Проаналізувати результати.

Щербіцька Анна
Лафінчук Аліна
Молодоженя Діана
Бєлова Вікторія
Лех Інна
Кобильчак Даша

 3 група «Режисери» 
Завдання: дібрати з інформаційних джерел чи з власних прикладів конфліктні ситуації та розіграти їх.

Вязьміна Іванна
Пітулько Ангеліна
Соснова Дана
Тютюнік Ольга
Березова Тетяна
Солодкий Богдан

  4 група «Консультанти». 
Завдання: надати поради по вирішення конфліктних ситуацій, скласти рекомендації щодо запобігання та регулювання конфліктів.

Солодкий Назар
Луцак Владислав
Герасимчук Владислав
Мартинюк Павло
Стрілецький Артем
Прогонний Володимир


Немає коментарів:

Дописати коментар